Sem چیست ؟ تفاوت sem و seo در چیست ؟
قبل از این که بخواهیم تفاوت sem با seo رو بررسی کنیم باید تعریفی از sem (سم) داشته باشیم .
Sem (سم) مخفف کلمه search engine marketingمی باشد.
Sem یک نوعی از بازاریابی موتورهای جستجو می باشد که شامل فعالیت های بازاریابی و تبلیغاتی سایت برای بیشتر دیده شدن توسط موتور های جستجو می باشد .
بازاریابی موتور های جستجو شامل استفاده از تبلیغات سایت در گوگل مانند پرداخت هزینه ای بابت هر کلیک به گوگل است .
گوگل ادز یکی از بهترین سایت ها برای بازاریابی و تبلیغات در گوگل می باشد .
معایت و مزیت های تبلیغات اینترنتی یا sem چیست ؟
یکی از مزیت هایی که این نوع بازاریابی ها دارند زود تر دیده شدن در گوگل و موتور های جستجو است .
از مهم ترین معایب sem این است که شما تا زمانی که هزینه کنید در نتایج موتورهای جستجو رتبه بهتری دارید و به محض این که هزینه را کمتر کنید یا لغو کنید بلافاصله رتبه شما پایین تر می آید .
Sem بازدهی زودتری نسبت به seo دارد بنابراین باید سایت را طوری بهینه کنیم که برای بلند مدت در نتایج جستجو باشیم که شما می توانید مقاله سئو یا seo را مطالعه کنید.
اگر بخواهیم نتیجه گیری کنیم به این نتیجه می رسیم که باید sem و seo در کنار هم موازی پیش بروند .
وقتی شما به گوگل پول می دهید و سایت شما در معرض دیده شدن قرار میگرد و کاربر کلیک میکند و وارد سایت می شود سایت باید به بهترین شکل ممکن seo شده باشد چون زمانی که کاربر وارد سایت میشود ربات ها وارد سایت میشوند و کرال انجام میدهند و سایت ایندکس میشود .